Thursday, March 10, 2011

TRAUMA

Assalamualaikum & selamat sejahtera semua pembaca
hari ini saya nak cerita tentang TRAUMA!
sebenarnya Trauma ini adalah salah satu tajuk lagu oleh penyanyi terkenal Jepun, Hamasaki Ayumi
Inilah beliau...waaaa...bling! bling!


Ayumi memang terkenal sejak dari tahun 90an lagi. Banyak dah lagu-lagu beliau saya dengar. Tapi baru-baru ni saya baru terdengar lagu Trauma yang release tahun 2007 ke...2008 entah (waa...ketinggalan budak nih T_T) Saya terus minat lagu ni. Kalau nak dengar, lagu background di blog saya inilah lagunya. Har3...(sile ketuk kepala saya :P)
TRAUMA
kyou no ureshikatta kao kyou no kanashikatta kao
kinou yowakatta jibun to ashita kitto tsuyoi jibun to
anata nara dare ni miseteiru watashi nara dare ni misereba ii

jikan nante mono wa totemo toki toshite zankoku de
demo sono zankokusa yue ni ima ga tsukurarete
hito wo motome yamanai no wa isshun no kaihou ga
yagate otozureru kyoufu ni katte iru kara

ashimoto de yurete iru hana ni sae kidzukanai mama de
toori sugite kita watashi wa kagami ni mukaenaku natte iru

kyou no ureshikatta kao kyou no kanashikatta kao
kinou iyasareta kizu to kyou fukaku hiraita kizu o
anata nara dare ni miseteiru watashi nara dare ni misereba ii

ataerareta jibun dake no shouki to kyouki ga atte
sono dochira mo hitei sezu ni sonzai suru nara

muda na mono afurete shimatta mono yakudatanai mono mo
mayowazu ni erabu yo sou watashi ga watashi de aru tame ni ne

shiawase no kijun wa itsu mo jibun no monosashi de kimete kita kara

kyou no ureshikatta kao kyou no kanashikatta kao
kinou iyasareta kizu ga kyou hirakidashita to shite mo
anata nara dare ni misereru watashi nara ano hito ni misetai

*******************************************************
TRAUMA

Today's happy face, today's sad face.
Yesterday's weak self, tomorrow's strong self.
If it's you, who are you showing it to? If it's me, who should I show it to?
Time is sometimes a cruel thing,
but the present is made by that cruelty.

Unceasingly searching for someone, an instant of release
soon triumphs over the visiting fear.
As I don't even notice the flowers shaking before my feet,
I can't even look at myself in the mirror.

Today's happy face, today's sad face.
Yesterday's healed wounds and today's deeply opened wounds.
If it's you, who are you showing it to? If it's me, who should I show it to?

The sanity and insanity that I was given and are mine only,
Both exist together without negating the other.

Futile things, spilled things, and useless things...
I'll choose with confidence, so I am of myself.

Because I have always defined happiness with my own standards.

Today's happy face, today's sad face.
Even if yesterday's healed wounds have opened today,
If it's you, who can you show it to? If it's me, I want to show it to that person

Hmm...dengar lagu tiba-tiba PLING! Muncul satu ilham untuk buat artwork berdasarkan lagu ni. (ececey..) Dengan berkat kesabaran aku melukis manual, scan, pastu inking dan coloring guna Photoshop CS4, akhirnya terjadilah hasilnya...
p/s : aku color smpai 2 kali sebab terlupa nak save...CISSS!! X(

Versi coloring, sengaja aku letak kaler merah bagi nampak sesuai dengan tajuknya 'TRAUMA'
Versi Grayscale

Habis satu cerita. Lagi satu cerita, saya dah trauma bila drive kereta seorang diri sambil bawa kucing. Nak tahu ceritanya macam mana? Saya pendekkan cerita sajalah ya...

Pagi 9 Mac, saya nak keluar beli sarapan. Saya seorang saja di rumah waktu tu (abah & mama kerja, adik pergi sekolah), abah naik motor pergi kerja so dia tinggalkan kereta. So, saya terpaksa naik kereta nak pergi beli sarapan. Tengok-tengok 5 ekor kucing saya Belang, Momo, Cici, Gigirl & Renchik nak ikut naik sekali. Si comel ni memang pantang nampak orang naik kereta. Jadi saya pun bawalah mereka sekali pergi beli sarapan sekali.

Sampai ke destinasi, saya buka pintu kereta, Renchik lari keluar dari kereta. Saya sempat tangkap ekor dia tapi dia mengiau sakit, jadi saya lepaskan sajalah. Tengok dia lari laju kemain berkeliaran. Yalah, kucing ni kalau sampai tempat baru kan nampak cam fobia lagaknya. Saya tutup pintu kereta, lari kejar Renchik ni. Nasib baik dapat, then masukkan dia dalam kereta, selepas tu baru pergi beli sarapan.

Lepas beli sarapan, saya drive balik. On the way balik baru saya teringat, saya lihat dalam kereta ada 4 ekor saja (Belang, Momo, Gigirl & Renchik). Mana lagi seekor? Mana Cici? Eh, Cici ikut ke tadi ya? Macam-macam saya fikir masa tu...Sampai rumah, 4 ekor kucing saya terus turun dalam kereta  & saya patah balik ke tempat beli sarapan tu. Cari Cici tak ada. Saya terfikir, "Cici ikut ke tadi?" sebab tak percaya dengan apa yang berlaku.

Bila dah cari tak jumpa, saya balik. Saya telefon abah. Abah balik, kami berdua cari balik di tempat tu. Tak jumpa juga. Balik rumah, cari tak jumpa juga. Memang sah dia dah hilang. Menangis-nangis aku. Yalah, Cici hilang sebab kelalaian aku sendiri! Mujur abah, mama dengan adik aku tak marah. Abah kata, "Mungkin Allah dah tetapkan sampai sini saja kita jaga dia, nak buat macam mana...terima sajalah~" Aku lega sikit tapi tetap risau. Yalah, Cici dari kecil sampai sekarang dimanjakan, ada orang bagi makan...

TAPI SEKARANG? Aku terima sajalah.Sejak kejadian ni, aku takkan bawa kucing banyak-banyak pergi berjalan-jalan kalau aku drive seorang diri. Kalau tak ini jadinya huhuhu... T__T

Cici yang di tengah-tengah tu :)

Maafkan kakak Cici. Kakak sayang Cici tapi nak buat macam mana huhhu.... T_____T

p/s : Trauma...dua cerita satu tajuk :P

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen! ^_^